Головна » Файли » Мої файли

Педагогічний треніг
20.01.2017, 11:20

Педагогічний тренінг

 

Мета:  підвищувати грамотність учителів із питань збереження та зміцнення їхнього професійного здоров’я; попереджати професійні деформації,  допомагати усувати їх, допомагати психологічно захищатися від стресу, долати наслідки стресових ситуацій, синдром емоційного вигорання.

 Завдання: допомогти  педагогу знайти вихід із будь – якої ситуації, яка може скластися, створити і підкріпити імідж успішного спеціаліста; розвивати вміння короткої само презентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини.

Девіз: Розуміти один одного, поважати, прощати, любити.

 

 Вступна бесіда

Я вітаю всіх, хто прийшов на цей тренінг та запрошую вас у цікаву подорож до успіхів і перемог складних життєвих обставин, що є актуальним для всіх, хто зібрався у цій аудиторії.

Будь-яке тренінгове заняття, як ви усі знаєте має правила .

Пропоную всім працювати активно, брати участь у пропонованих вправах, говорить тільки від своєї особи: “ Я думаю”, слухати один одного уважно. Усі згідні з правилами?

Наш тренінг розрахований на те, щоб торкнутися психологічної теми, яка на сьогоднішній день є досить актуальною, про вміння керувати своєю поведінкою, емоціями у стресових та конфліктних ситуаціях, краще розуміти самих себе та інших, вчитись виражати свої почуття, переживания, розуміти психічні стани та переживання людей які з тобою поруч, практикувати способи саморегуляції та просто добре провести час.

На протязі тренінгу нам належить разом пройти певний шлях, і , як зазвичай це буває, почнемо з привітання та знайомства.

Знайомство. Вправа «Мене на роботі цінують за ...»

 

Кожен учасник  по черзі називає своє ім’я і говорить фразу, починаючи зі слів: «Мене на роботі цінують за...» (передаючи один одному мікрофон).

 

Правила роботи  групи

Психолог пропонує учасникам самостійно визначити правила заняття. Кожне з яких обговорюється і приймається всією тренінговою групою.

Тут і зараз (говоримо у теперішньому часі).
 Конфендиціальність.
 Толерантність.
 Регламент.
 Активність і локанічність.
 Добровільність.

 

 

Вправа "На якій я сходинці?"

 

Мета вправи: допомогти учасникам визначити рівень самооцінки
Учасникам роздається бланк з намальованою на ній драбинкою з 10 сходинок.

 Дається інструкція: "Уявіть себе на тій сходинці, на якій, як ви вважаєте, зараз знаходитесь". 
Після того, як всі намалювали, психолог повідомляє ключ до цієї методики:
- 1-4 сходинка - занижена самооцінка
- 5-7 сходинка - самооцінка адекватна
- 8-10 сходинка - завищена самооцінка
 

 

 

 

 

Міні-лекція

СЕВ – стан емоційного та фізичного виснаження, зниження енергетичного потенціалу, яке супроводжується  порушеннями емоційної сфери.

Фізичне – зміни маси тіла (у будь-яку сторону), безсоння, задуха, проблеми з АТ, тремтіння рук, стан фізичного виснаження, виникнення хвороб.
Емоційне – песимізм, безнадія, апатія, нехватка емоцій, почуття провини, спустошення, розгубленість, безсилля.
Інтелектуальне – зниження зацікавленості, непродуктивність мислення, формальне  виконання роботи.
Соціальне – зменшення соціальних контактів, низька соціальна активність, нерозуміння інших, відчуття не достатньої підтримки з боку рідних та колег, відчуття професійної некомпетентності, виміщення негативу на близьких.

Причини:

  • оточуюча середа – постійний шум, монотонність праці, затхле приміщення, постійно на «очах».
  • ритм праці – перегрузка, одноманітність або неочікувані «сюрпризи».
  • взаємовідносини – конфлікти.
  • перспективи (точніше відсутність перспектив).

Еустрес – стан стресу, при якому людина збирається, щоб досягти чогось (позитивний).
Деустрес – стан стресу, який «вбиває».

Стадії СЕВ

  • Напруження – тривога, незадоволення роботою.
  • Резістенція – неадекватність в емоційних проявах, моральна дезорганізація.
  • Виснаження – відчуження, дефіцит емоцій, психосоматичні захворювання.

 

Самодіагностика «Асоціація на слово «робота»

На протязі 10 хвилин Вам необхідно розкрити тему «асоціація на слово – робота», використовуйте для цього 20 слів або речень. Не намагайтеся відібрати правильні або неправильні, головні або другорядні відповіді. Пишить їх так, як вони приходять Вам у голову. Ви ж самі розумієте – правильних чи неправильних відповідей бути не може.

Питання для обговорення:

  • Чи легко було передавати на папір власні асоціації?
  • Чого більше гарного чи поганого?
  • Скільки слів та речень ви встигли записати за 10 хв.?

Тепер ще раз подивіться на свої відповіді. Зеленим кольором відмідьте ті асоціації, які на вашу думку допомогають вам у роботі. Червоним – ті які заважають, жовтим – які не впливають на вашу роботу.

Яких відповідей у Вас більше? Зелених? Червоних? Жовтих?

Той колір, якого більше характерезує Ваше уявлення про власні можливості на роботі.

Зелений – Ви бажаєте домогтися більшого, впевнені у власних здібностях та успіху.
Червоний – на Вашу упевненість у собі негативно впливає думка інших та страх невдачі.
Жовтий – бажання досягти більшого на робаті має таку ж силу, як і страх невдачі.

Вправа з арт-терапії

Мета: створити можливість для учасників проаналізувати свої переживання, побачити образ свого «Я» на символічному рівні та умови для рефлексії своїх почуттів відносно роботи.

Психолог пропонує:

Намалюйте три дерева, які символізують вашу роботу: 1 дерево – на початку дня; 2 дерево – у середині дня (кінець дня); 3 дерево – кінець тиждня.
Обговорення: Як ви вважаєте, чому ваші дерева саме такі?

 

6. Вправа «Мозаїка». Робота в групах: кожна група отримує розрізану картку,з частин картки скласти вислів про стрес.

 Презентація роботи груп.

 

 

 

 

 

 

 

 


Справа не в тому, що трапилося, тобто не в самій події, а в тому, як ти її сприймаєш

 

Не дозволяйте собі постійно відчувати провину, не повторюйте подумки фрази: «краще б я...», «як би я не...», «потрібно б...»

 

 
В людини, яка постійно відчуває тривогу, перебуває в стані стресу, знижується рівень опору до хвороб

 


Не слід боятися стресу. Його не буває тільки у мертвих. Стресом потрібно керувати, і тоді ви відчуєте аромат і смак життя.


 


Людина розумом може і повинна позбутися того, що її турбує

 

 


Найгірше – це якщо людина нічого не робить, а тільки про лиха свої думає.

 

 

 «Профілактика і корекція СЕВ»

Учасники об’єднуються у групи по 5-7 чоловік

Психолог пропонує учасникам  вирішити яким чином можливо запобігти СЕВ, (що можна використати, прописати усі можливі варіанти). Наприклад: природа (дача, тварини, активний відпочинок), у всьому вбачати позитив, творчість, хобі, масаж, друзі, шопінг, медитація і таке ін. Кожна група вибравши спікера висловлює свої варіанти, вони обговорюються, приймаються до уваги, або не приймаються усією тренінговою групою.

Вправа на розслаблення: «Мудрець»

Мета: посилити осознаність своїх бажань і досягнень. Намітити час їх здійснення.

Звучить тиха релаксаційна музика.

Психолог вимовляє повільно:

Сядьте зручніше, закрийте очі. Уявіть собі галявину. Вдивіться у старий дуб на краю галявини. Під ним сидить мудрий старець, який відповість на будь-яке ваше питання. Підійдіть до нього, спитайте, що побажаєте, та вислухайте відповідь. До дуба прибитий календар, подивіться яка на ньому дата. запам’ятайте її. І ще раз озирніться довкола, помилуйтеся природою..... Повертайтесь.
Відкрийте очі і поділіться з групою своїми фантазіями.

Тест « Чи оптиміст Ви?»

(Самостійна робота, кожному учаснику видається бланк тесту та бланк з відповідями до тесту, за бажанням учасники можуть обговорити результат).

1. День з ранку не склався, Ви:

  • А/Відмічаю це, але нічого не міняю – 1б
  • б/По можливості змінюю плани – 3б
  • в/Зазвичай не замислююсь над цим – 2б

2. Ваші ранкові думки про роботу:

  • а/Позитивні – 2б
  • б/Швидше негативні – 1б
  • в/Ранком ніяких думок про роботу – 3б

3. У пресі Ви у першу чергу читаєте про:

  • а/Культурні події – 3б
  • б/Трагічні події – 1б
  • в/Політичні, ділові новини – 2б

4. Наступаючий день народження наводить Вас на думки:

  • а/Про незворотність часу – 1б
  • б/Про веселий вечір – 3б
  • в/Про турботи – 2б

5. У Вас на вибір декілька фільмів, Ви подивитесь:

  • Легку комедію – 3б
  • Фільм  відомого режисера – 2б
  • Фільм, про який чули схвальні відгуки – 1б

6. Відчуваєте Ви задоволення, дивлячись на себе у дзеркало?

  • Рідко – 1б
  • А як же, треба радіти тому, що є – 3б
  • Перед виходом з дому – так – 2б

7. Як Ви реагуєте на недобру новину, яка не стосується Вас особисто:

  • Думаю, як про інформацію – 2б
  • Мене це не зачіпає – 1б
  • Співчуваю, мене це бентежить – 3б

8. Ви не можете знайти потрібну адресу, Ваші дії:

  • Питаю у перехожих – 3б
  • Продовжую пошук – 1б
  • Щоб такого не трапилось, заздалегідь дивлюся мапу – 2б

9. Зрозумівши, що у Вас щось болить, та заважає нормально жити, Ви:

  • Йду до лікаря, потрібно з’ясувати, що трапилось – 2б
  • Вип’ю знеболююче , може пройде – 3б
  • Відкрию довідник і знайду, що ще може бути – 1б

10. На що Ви зважаєте, приймаючи важливе рішення?

  • На себе – 2б
  • На долю – 3б
  • На об’єктивне положення справ – 1б

11. Чи візьмете Ви з собою теплі речі, збираючись літом до Африки?

  • Так, бо там теж може бути прохолодно – 1б
  • Ні, шуба в Африці – це з анекдоту  -3б
  • Пуховик ні, але джинси та кофтинку візьму – 2б

Ви набрали:

18 і менше. Ви завершений писеміст. Мало того, що Ви усе бачите у чорному кольорі, так ще й поширюєте такий настрій. Спілкування з Вами мука для оточуючих. При цьому працювати з Вами добре для справи – Ви завжди точно бачите усі недоліки і слабкі сторони проектів. Ваш супутник життя, або досконалий «пофігіст», або неспинний оптиміст – «середній» людині з Вами не вжитися.

Від 19 до 25б. Ви людина, яка скаже, що налито півстакана води, а не на скільки він повний чи порожній. Іншими словами Ви реаліст, дивитесь на все тверезо. Не літаєте в хмарах, розраховуєте лише на себе. Для кар’єрного  зросту це дуже не погані якості, з якими часто стають керівниками. Хоча колеги можуть звинувачувати. У побуті реаліст майже завжди авторитарний, що зовсім не говорить про деспотичність.

26 і більше. Безумовно Ви оптиміст. Спілкуватися з Вами одне задоволення, завжди підтримаєте.  Віра «у щасливе закінчення» допомагає Вам вистояти в самих складних ситуаціях. Ви не знаєте що таке неможливо, а тому якщо бажаєте доб’єтесь усього. Жити з Вами під одним дахом – все одно, що дихати свіжим повітрям, іноді голова іде обертом, але в цілому один лікувальний ефект.     

 

Анкета

 

 Чи виводять вас із рівноваги:

  1. Зім’ята сторінка газети, яку ви хочете почитати?
  2. Літня жінка, одягнута, як молоденька дівчина?
  3. Надмірна близькість співрозмовника (наприклад, у тролейбусі в «годину пік»)?
  4. Жінка, яка палить на вулиці?
  5. Коли якась людина кашляє у ваш бік?
  6. Коли хтось гризе нігті?
  7. Коли хтось сміється не до речі?
  8. Коли хтось намагається вчити вас, що і як треба робити?
  9. Коли кохана дівчина чи хлопець постійно запізнюється?
  10. Коли в кінотеатрі той, хто сидить перед вами, постійно крутиться й коментує сюжет фільму?
  11. Коли вам намагаються переказати сюжет цікавого роману, який ви тільки збираєтеся прочитати?
  12. Коли вам дарують непотрібні предмети?
  13. Гучна розмова в громадському транспорті?
  14. Надто сильний запах парфумів?
  15. Людина, яка жестикулює під час розмови?
  16. Колега, який дуже часто вживає іноземні слова?

 

Обговорення результатів тестування

За кожну відповідь:

  • «дуже» – три бали;
  • «не надто» – один бал;
  • «у жодному разі» – нуль.

Більше від 50 балів – ви не з терплячих і спокійних людей. Вас дратує усе, навіть незначні речі. Ви запальні, легко втрачаєте контроль над собою. А це дуже розхитує нервову систему, від цього страждають люди довкола вас.

Від 12 до 49 балів – вас дратує найнеприємніше, але з буденних негараздів ви не робите драми. До неприємностей ви вмієте «повертатися спиною», досить легко забуваєте про них.

11 і менше балів – ви дуже спокійна людина, реально дивитеся на життя. Вас не так легко вивести з рівноваги.

 

 

Вправа   «Ліцензія на щастя»

 

Психолог розповідає притчу:

«Усе у твоїх руках»
Мудрець передавав своєму учню всі таємниці буття. Це тривало багато років. Одного разу учень вирішив перевірити мудреця, наскільки той мудрий.
Тоді учень підійшов до вчителя зі стиснутими долонями, в яких був живий метелик, і запитав: «У мене в руках живе чи мертве?». Учень вирішив, що якщо мудрець скаже, що живе, він стисне долоні, й метелик помре. Якщо скаже, що мертве, - він розкриє долоні, й метелик полетить.
Відповідь мудреця була такою: «Усе у твоїх руках».

Отже, лише від Вас залежить, чи буде Ваша взаємодія з іншими живою, яскравою, плідною, чи навпаки.

Потім психолог  звертається до учасників із пропозицією написати на  виданих їм аркушах паперу те, що вони мають право робити, щоб почувати себе  щасливими, що при цьому можуть відчувати, про що думати, як поводитися.

 Спочатку психолог пропонує написати ім’я учасника, дату, а потім виконувати роботу.

Після завершення роботи психолог просить учасників перевернути аркуші, на яких Вони писали. Там (заздалегіть) уже  зроблений напис: «Ліцензія на щастя»

Таким чином, кожен учасник одержує власну ліцензію на щастя.

Вправа «Острів Надій»

Психолог пропонує учасникам по черзі підійти да ватмана на якому написано і прикріпити  свого кораблика і висловити свої думки з таких тем:

  • що найбільше сподобалось, запам’яталося на занятті?
  • чи потрібні, на Ваш погляд, подібні заняття?
  • як Ви збираєтеся використовувати те, чого навчилися сьогодні?

Як що Ваші очікування від заняття справдилися, хай Ваш кораблик «перепливе» на острів «Надій».

Підсумок. Заключне слово психолога.

Як часто людина, заточив себе у власній клітці-квартирі, втрачає здатність радіти життю! А відсутність задоволень і радості веде до депресії.

Чому люди так рідко радіють? Тому що втратили здатність вірити і надіятися. Тому  що переповнені знаннями? Тому що глобальне потеплішення    клімату добавило кількість похмурих днів?
Знайдіть радість в собі – і вона поверне вам сонячну погоду. Посміхніться – і до Вас повернеться безтурботна юність. Вдихніть на повні груди – і Вас наповне любов та надія. Відкрийте серце Ангелу Радості і тій радості, що огорта Вас з усіх сторін.

Пройшов той час, коли віра в те, що багато знань викликають сум, була актуальною. Богу набагато важливіше, щоб Ви раділи! І чим Ви самі радісніші, тим більше у Вас шансів допомогти іншим впоратися з їхніми негараздами, з душевним дискомфортом: а посмішка на Вашому обличчі викличе радість в серцях інших людей.

 

Нехай життя дарує щастя й долю,

Душевну щедрість, доброту й любов.

Терпіння, працьовитість, силу й волю,

Поступливість і злагоду в усьому.

   Дякую за увагу !

Категорія: Мої файли | Додав: znz-dubno
Переглядів: 489 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: