Головна » Файли » Мої файли |
20.01.2017, 11:20 | |
Педагогічний тренінг
Мета: підвищувати грамотність учителів із питань збереження та зміцнення їхнього професійного здоров’я; попереджати професійні деформації, допомагати усувати їх, допомагати психологічно захищатися від стресу, долати наслідки стресових ситуацій, синдром емоційного вигорання. Завдання: допомогти педагогу знайти вихід із будь – якої ситуації, яка може скластися, створити і підкріпити імідж успішного спеціаліста; розвивати вміння короткої само презентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини. Девіз: Розуміти один одного, поважати, прощати, любити.
Вступна бесіда Я вітаю всіх, хто прийшов на цей тренінг та запрошую вас у цікаву подорож до успіхів і перемог складних життєвих обставин, що є актуальним для всіх, хто зібрався у цій аудиторії. Будь-яке тренінгове заняття, як ви усі знаєте має правила . Пропоную всім працювати активно, брати участь у пропонованих вправах, говорить тільки від своєї особи: “ Я думаю”, слухати один одного уважно. Усі згідні з правилами? Наш тренінг розрахований на те, щоб торкнутися психологічної теми, яка на сьогоднішній день є досить актуальною, про вміння керувати своєю поведінкою, емоціями у стресових та конфліктних ситуаціях, краще розуміти самих себе та інших, вчитись виражати свої почуття, переживания, розуміти психічні стани та переживання людей які з тобою поруч, практикувати способи саморегуляції та просто добре провести час. На протязі тренінгу нам належить разом пройти певний шлях, і , як зазвичай це буває, почнемо з привітання та знайомства. Знайомство. Вправа «Мене на роботі цінують за ...»
Кожен учасник по черзі називає своє ім’я і говорить фразу, починаючи зі слів: «Мене на роботі цінують за...» (передаючи один одному мікрофон).
Правила роботи групи Психолог пропонує учасникам самостійно визначити правила заняття. Кожне з яких обговорюється і приймається всією тренінговою групою. Тут і зараз (говоримо у теперішньому часі).
Вправа "На якій я сходинці?"
Мета вправи: допомогти учасникам визначити рівень самооцінки Дається інструкція: "Уявіть себе на тій сходинці, на якій, як ви вважаєте, зараз знаходитесь".
Міні-лекція СЕВ – стан емоційного та фізичного виснаження, зниження енергетичного потенціалу, яке супроводжується порушеннями емоційної сфери. Фізичне – зміни маси тіла (у будь-яку сторону), безсоння, задуха, проблеми з АТ, тремтіння рук, стан фізичного виснаження, виникнення хвороб. Причини:
Еустрес – стан стресу, при якому людина збирається, щоб досягти чогось (позитивний). Стадії СЕВ
Самодіагностика «Асоціація на слово «робота» На протязі 10 хвилин Вам необхідно розкрити тему «асоціація на слово – робота», використовуйте для цього 20 слів або речень. Не намагайтеся відібрати правильні або неправильні, головні або другорядні відповіді. Пишить їх так, як вони приходять Вам у голову. Ви ж самі розумієте – правильних чи неправильних відповідей бути не може. Питання для обговорення:
Тепер ще раз подивіться на свої відповіді. Зеленим кольором відмідьте ті асоціації, які на вашу думку допомогають вам у роботі. Червоним – ті які заважають, жовтим – які не впливають на вашу роботу. Яких відповідей у Вас більше? Зелених? Червоних? Жовтих? Той колір, якого більше характерезує Ваше уявлення про власні можливості на роботі. Зелений – Ви бажаєте домогтися більшого, впевнені у власних здібностях та успіху. Вправа з арт-терапії Мета: створити можливість для учасників проаналізувати свої переживання, побачити образ свого «Я» на символічному рівні та умови для рефлексії своїх почуттів відносно роботи. Психолог пропонує: Намалюйте три дерева, які символізують вашу роботу: 1 дерево – на початку дня; 2 дерево – у середині дня (кінець дня); 3 дерево – кінець тиждня.
6. Вправа «Мозаїка». Робота в групах: кожна група отримує розрізану картку,з частин картки скласти вислів про стрес. Презентація роботи груп.
Не дозволяйте собі постійно відчувати провину, не повторюйте подумки фрази: «краще б я...», «як би я не...», «потрібно б...»
«Профілактика і корекція СЕВ» Учасники об’єднуються у групи по 5-7 чоловік Психолог пропонує учасникам вирішити яким чином можливо запобігти СЕВ, (що можна використати, прописати усі можливі варіанти). Наприклад: природа (дача, тварини, активний відпочинок), у всьому вбачати позитив, творчість, хобі, масаж, друзі, шопінг, медитація і таке ін. Кожна група вибравши спікера висловлює свої варіанти, вони обговорюються, приймаються до уваги, або не приймаються усією тренінговою групою. Вправа на розслаблення: «Мудрець» Мета: посилити осознаність своїх бажань і досягнень. Намітити час їх здійснення. Звучить тиха релаксаційна музика. Психолог вимовляє повільно: Сядьте зручніше, закрийте очі. Уявіть собі галявину. Вдивіться у старий дуб на краю галявини. Під ним сидить мудрий старець, який відповість на будь-яке ваше питання. Підійдіть до нього, спитайте, що побажаєте, та вислухайте відповідь. До дуба прибитий календар, подивіться яка на ньому дата. запам’ятайте її. І ще раз озирніться довкола, помилуйтеся природою..... Повертайтесь. Тест « Чи оптиміст Ви?» (Самостійна робота, кожному учаснику видається бланк тесту та бланк з відповідями до тесту, за бажанням учасники можуть обговорити результат). 1. День з ранку не склався, Ви:
2. Ваші ранкові думки про роботу:
3. У пресі Ви у першу чергу читаєте про:
4. Наступаючий день народження наводить Вас на думки:
5. У Вас на вибір декілька фільмів, Ви подивитесь:
6. Відчуваєте Ви задоволення, дивлячись на себе у дзеркало?
7. Як Ви реагуєте на недобру новину, яка не стосується Вас особисто:
8. Ви не можете знайти потрібну адресу, Ваші дії:
9. Зрозумівши, що у Вас щось болить, та заважає нормально жити, Ви:
10. На що Ви зважаєте, приймаючи важливе рішення?
11. Чи візьмете Ви з собою теплі речі, збираючись літом до Африки?
Ви набрали: 18 і менше. Ви завершений писеміст. Мало того, що Ви усе бачите у чорному кольорі, так ще й поширюєте такий настрій. Спілкування з Вами мука для оточуючих. При цьому працювати з Вами добре для справи – Ви завжди точно бачите усі недоліки і слабкі сторони проектів. Ваш супутник життя, або досконалий «пофігіст», або неспинний оптиміст – «середній» людині з Вами не вжитися. Від 19 до 25б. Ви людина, яка скаже, що налито півстакана води, а не на скільки він повний чи порожній. Іншими словами Ви реаліст, дивитесь на все тверезо. Не літаєте в хмарах, розраховуєте лише на себе. Для кар’єрного зросту це дуже не погані якості, з якими часто стають керівниками. Хоча колеги можуть звинувачувати. У побуті реаліст майже завжди авторитарний, що зовсім не говорить про деспотичність. 26 і більше. Безумовно Ви оптиміст. Спілкуватися з Вами одне задоволення, завжди підтримаєте. Віра «у щасливе закінчення» допомагає Вам вистояти в самих складних ситуаціях. Ви не знаєте що таке неможливо, а тому якщо бажаєте доб’єтесь усього. Жити з Вами під одним дахом – все одно, що дихати свіжим повітрям, іноді голова іде обертом, але в цілому один лікувальний ефект.
Анкета
Чи виводять вас із рівноваги:
Обговорення результатів тестування За кожну відповідь:
Більше від 50 балів – ви не з терплячих і спокійних людей. Вас дратує усе, навіть незначні речі. Ви запальні, легко втрачаєте контроль над собою. А це дуже розхитує нервову систему, від цього страждають люди довкола вас. Від 12 до 49 балів – вас дратує найнеприємніше, але з буденних негараздів ви не робите драми. До неприємностей ви вмієте «повертатися спиною», досить легко забуваєте про них. 11 і менше балів – ви дуже спокійна людина, реально дивитеся на життя. Вас не так легко вивести з рівноваги.
Вправа «Ліцензія на щастя»
Психолог розповідає притчу: «Усе у твоїх руках» Отже, лише від Вас залежить, чи буде Ваша взаємодія з іншими живою, яскравою, плідною, чи навпаки. Потім психолог звертається до учасників із пропозицією написати на виданих їм аркушах паперу те, що вони мають право робити, щоб почувати себе щасливими, що при цьому можуть відчувати, про що думати, як поводитися. Спочатку психолог пропонує написати ім’я учасника, дату, а потім виконувати роботу. Після завершення роботи психолог просить учасників перевернути аркуші, на яких Вони писали. Там (заздалегіть) уже зроблений напис: «Ліцензія на щастя» Таким чином, кожен учасник одержує власну ліцензію на щастя. Вправа «Острів Надій» Психолог пропонує учасникам по черзі підійти да ватмана на якому написано і прикріпити свого кораблика і висловити свої думки з таких тем:
Як що Ваші очікування від заняття справдилися, хай Ваш кораблик «перепливе» на острів «Надій». Підсумок. Заключне слово психолога. Як часто людина, заточив себе у власній клітці-квартирі, втрачає здатність радіти життю! А відсутність задоволень і радості веде до депресії. Чому люди так рідко радіють? Тому що втратили здатність вірити і надіятися. Тому що переповнені знаннями? Тому що глобальне потеплішення клімату добавило кількість похмурих днів? Пройшов той час, коли віра в те, що багато знань викликають сум, була актуальною. Богу набагато важливіше, щоб Ви раділи! І чим Ви самі радісніші, тим більше у Вас шансів допомогти іншим впоратися з їхніми негараздами, з душевним дискомфортом: а посмішка на Вашому обличчі викличе радість в серцях інших людей.
Нехай життя дарує щастя й долю, Душевну щедрість, доброту й любов. Терпіння, працьовитість, силу й волю, Поступливість і злагоду в усьому. Дякую за увагу ! | |
Переглядів: 489 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |