Головна » Файли » Мої файли

Тренінг. Готуємося до ЗНО
12.04.2016, 11:13

«Готуємося до ЗНО»

Заняття з елементами тренінгу для учнів випускних класів

Мета: ознайомлення учнів з особливостями ЗНО, формування  психологічної готовності до ЗНО.

Завдання:

  1. Ознайомлення випускників з особливостями та умовами проведення зовнішнього незалежного оцінювання.
  2. Підвищення стресостійкості – ознайомлення зі способами боротьби зі стресом, підвищення впевненості у собі та власних силах.
  3. Розвиток навичок самоконтролю.

Час: 45 хвилин

Матеріали: Папір, плакат із правилами роботи, перелік прав і обов’язків учасників ЗНО, маркери, скотч, плакат «Пісочний годинник», картки із завданнями.

 

Хід тренінгу

Ритуал привітання. Вправа «Летючі вогники»

Мета: активізувати та підготувати учасників до подальшої роботи.

Учасники сидять колом. Ведучий передає своєму сусідову привітання, супроводжуючи його будь-яким рухом, наприклад, устаючи, присідаючи, вклоняючись. Наступний учасник повторює і слова привітання , й рухи.

 

Правила роботи в групи

Для того, щоб нам було комфортніше працювати у групі, давайте приймемо правила.

Приблизні правила

  1. Говорити від себе.
  2. Поважати думку іншого.
  3. Бути щирим.
  4. Один говорить – усі слухають.
  5. Тут і зараз.

Вправа «Очікування»

Зосередьтеся на меті свого перебування на цьому тренінговому занятті. Пригадайте будь-яку людину, я вам здається, зацікавлену в тому, щоб ви працювали в цій групі,          і яка очікує від вас хороших результатів ЗНО.

Сформулюйте для себе її побажання, виберіть кілька найголовніших і запишіть їх. Далі по черзі зачитайте свої записи та прикріпіть їх згори на нашому пісочному годиннику.

Вправа «Асоціації»

Ведучий говорить про незалежне тестування і пропонує написати асоціації до слова «тестування»: «Тестування – це…».

Підбиваючи підсумок, ведучий говорить, що тестування – серйозне випробування, яке змушує людину мобілізувати всі свої зусилля. У кожної людини є свої якості і властивості, які будуть потрібні під час випробування. І зараз ітиметься саме про них.

 

Тестування «Перевірка ступеня обізнаності школярів із процедурою ЗНО»

  1. Чим заборонено користуватися на ЗНО?

а) мобільним телефоном;

б) капілярною або гелевою ручкою;

в) тестовим матеріалом.

  1. На ЗНО потрібно принести:

а) запрошення та паспорт;

б) підручник;

в) персональний комп’ютер.

  1. При порушенні вимог, передбачених процедурою тестування, учень:

а) стає в куток;

б) іде з аудиторії;

в) сплачує штраф.

  1. Для виходу з аудиторії під час екзамену потрібно звернутися до:

а) інструктора;

б)Президента України;

в) друга.

  1. Якщо при заповненні бланків в учня виникають сумніви, треба:

а) плеснути в долоні;

б) тупнути ногою;

в) підняти руку.

  1. Під час тестування заборонено:

а) спілкування з іншими учасниками;

б) користуватися посібниками, пейджерами, мобільними телефонами та іншими електронними й фотографічними засобами;

в) виконувати вказівки інструктора.

  1. Інструктори можуть позбавити учасника права складати тест, якщо ви:

а) запізнитеся;

б) поміняєтеся місцями з іншими учасниками тестування;

в) порушуєте дисципліну;

г) намагаєтеся надати або отримати чиюсь допомогу;

ґ) виносити завдання з аудиторії.

Дякую за співпрацю!

Вправа «Права і обов’язки учасників ЗНО»

Учні об’єднуються у 2 групи. Одна читає права учасників ЗНО, а інша – їхні обов’язки. Потім вони вибирають одного оратора, який познайомить з інформацією іншу групу.

Обговорення

  • Які права є в учасників ЗНО?
  • Що мають роботи учасники ЗНО?

 

Вправа «Портрет суперучня»

За допомогою різнокольорових листівок учасників занять ділять на дві групи. Потрібно з кольорового паперу, картону,  клею, фломастерів, старих журналів тощо створити портрет ідеального учня, який усе встигає зробити у своєму житті. Команди захищають роботи і пишуть спільний список рис ідеального учня.

Далі слід наголосити, що всі ці риси в одній людині поєднуються доволі рідко, але коли ви чогось хочете досягти в житті, то цей список стане підказкою  до самовдосконалення і виховання характеру.

Вправа «Рожева кулька бажань»

Уявіть собі, що найпотаємніше почуття, бажання ви можете вкласти в цю кульку. Вона уособлює найважливіше для вас у найближчий час – «рожеві мрії».

За кілька хвилин ведучий проколює кульки голкою. Робота з емоційними реакціями учасників. Слід обговорити те, що вони відчули і що їм захотілися зробити.

Рефлексія

  • Коли виникають такі почуття?
  • Хто ними керує?
  • Куди вони зникають?
  • Як швидко можна їх позбутися?

Підсумок заняття

  1. Пригадайте свої очікування на початку заняття. Чи збулися вони?
  2. Чи отримали ви позитивні емоції протягом заняття?
  3. Чи будете використовувати отримані навички?

Дякую за роботу. Щасти вам!

 

ПОРАДИ ВИПУСКНИКАМ

1.  Вчіться керувати своїми емоціями. Наш мозок наказує виробляти гормони стресу на будь-який подразник, що загрожує нашому спокою.

 

2.  Використайте найпростішу йогівську вправу. Заплющте очі й подумки перенесіться на берег океану. Підніміть руки вгору і розведіть їх у боки, уявляючи, як у них входить енергія. Складіть їх одна на одну біля пупка (ліва рука знизу). Ваш мозок насичується киснем і заспокоюється.

 

3. Усміхайтеся, навіть якщо вам не дуже хочеться. Сміх позитивно впливає на імунну систему, активізуючи                     Т-лімфоцити крові.

 

4.  Не забувайте хвалити себе щоразу, коли вам вдається впоратися із хвилюванням.

 

5. Живіть активно. По-перше, активні рухи не дають накопичуватися адреналіну, по-друге, відволікають від негативних думок: «Я не здам», «Я не знаю» тощо.

 

6. Стежте за пульсом — його оптимальна частота розраховується за формулою: 180 мі­нус ваш вік.

 

7.  Не одягайте на екзамен червоний одяг. Цей колір підвищує кров'яний тиск, він небезпечний для гіпертоніків. Коли людина сидить у кімнаті, де багато червоних пред­метів, то вона починає безпричинно дратуватися. А коли людина одягає червоні речі, то навпаки, в неї додається бадьорості й активності. Тобто якщо ви одягнете на екзамен червону річ, то почуватиметеся впевненіше, але в екзаменатора ваш вигляд викликатиме роздратування. Хоча червоний колір можна використовувати як при застудах, так і при запаленні слизової оболонки. Цей колір впливає на систему кровообігу.

Тестування

«Перевірка ступеня обізнаності школярів із процедурою ЗНО»

  1. Чим заборонено користуватися на ЗНО?

а) мобільним телефоном;

б) капілярною або гелевою ручкою;

в) тестовим матеріалом.

  1. На ЗНО потрібно принести:

а) запрошення та паспорт;

б) підручник;

в) персональний комп’ютер.

  1. При порушенні вимог, передбачених процедурою тестування, учень:

а) стає в куток;

б) іде з аудиторії;

в) сплачує штраф.

  1. Для виходу з аудиторії під час екзамену потрібно звернутися до:

а) інструктора;

б)Президента України;

в) друга.

  1. Якщо при заповненні бланків в учня виникають сумніви, треба:

а) плеснути в долоні;

б) тупнути ногою;

в) підняти руку.

  1. Під час тестування заборонено:

а) спілкування з іншими учасниками;

б) користуватися посібниками, пейджерами, мобільними телефонами та іншими електронними й фотографічними засобами;

в) виконувати вказівки інструктора.

  1. Інструктори можуть позбавити учасника права складати тест, якщо ви:

а) запізнитеся;

б) поміняєтеся місцями з іншими учасниками тестування;

в) порушуєте дисципліну;

г) намагаєтеся надати або отримати чиюсь допомогу;

ґ) виносити завдання з аудиторії.

 

                                   Дякую за співпрацю!

Тестування

«Перевірка ступеня обізнаності школярів із процедурою ЗНО»

1. Чим заборонено користуватися на ЗНО?

а) мобільним телефоном;

б) капілярною або гелевою ручкою;

в) тестовим матеріалом.

  1. На ЗНО потрібно принести:

а) запрошення та паспорт;

б) підручник;

в) персональний комп’ютер.

  1. При порушенні вимог, передбачених процедурою тестування, учень:

а) стає в куток;

б) іде з аудиторії;

в) сплачує штраф.

  1. Для виходу з аудиторії під час екзамену потрібно звернутися до:

а) інструктора;

б)Президента України;

в) друга.

  1. Якщо при заповненні бланків в учня виникають сумніви, треба:

а) плеснути в долоні;

б) тупнути ногою;

в) підняти руку.

  1. Під час тестування заборонено:

а) спілкування з іншими учасниками;

б) користуватися посібниками, пейджерами, мобільними телефонами та іншими електронними й фотографічними засобами;

в) виконувати вказівки інструктора.

  1. Інструктори можуть позбавити учасника права складати тест, якщо ви:

а) запізнитеся;

б) поміняєтеся місцями з іншими учасниками тестування;

в) порушуєте дисципліну;

г) намагаєтеся надати або отримати чиюсь допомогу;

ґ) виносити завдання з аудиторії.

 

                                   Дякую за співпрацю!

 

Категорія: Мої файли | Додав: znz-dubno
Переглядів: 336 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: