Головна » Файли » Мої файли |
04.11.2016, 19:15 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Умови проведення першого (районного) туру всеукраїнського конкурсу „Учитель року – 2017”
Перший (районний) тур всеукраїнського конкурсу „Учитель року – 2017” (далі – Конкурс) проводиться на виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 року № 489/95 „Про Всеукраїнський конкурс „Учитель року”, Положення про Всеукраїнський конкурс „Учитель року”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 року № 638 (зі змінами та доповненнями), наказу Міністерства освіти і науки України 16 червня 2016 року № 668 „Про проведення всеукраїнського конкурсу „Учитель року – 2017”, наказу департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації 7 жовтня 2016 року № 260 „Про проведення в області у 2016/2017 навчальному році першого та другого турів Всеукраїнського конкурсу „Учитель року – 2017” у таких номінаціях: „Біологія”, „Інформатика”, „Музичне мистецтво”, „Початкова освіта”. Участь учителів у Конкурсі здійснюється на добровільних засадах. У першому (районному) турі Конкурсу беруть участь педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів за основним місцем роботи, стаж педагогічної роботи яких не менше 5 років. Для участі в першому (районному) турі Конкурсу керівники навчальних закладів до 18 листопада 2016 року направляють до оргкомітету першого (районного) туру Всеукраїнського конкурсу „Учитель року – 2017” конкурсні матеріали в районний методичний кабінет та на е-mail: metod@rokosvita.org.ua: – заяву учасника першого (районного) туру Конкурсу до оргкомітету першого (районного) туру про участь у Конкурсі, написану власноруч (взірець 1); – згоду учасника першого (районного) туру Конкурсу на обробку персональних даних (взірець 2); – висновок шкільного методичного об’єднання про педагогічну та методичну діяльність конкурсанта (обсяг – до 2 сторінок); – анкету учасника першого (районного) туру Конкурсу з особистим підписом (взірець 3); – інформаційну картку учасника Конкурсу (взірець 4); – відеозапис представлення власного досвіду роботи тривалістю до 10 хвилин (від першої особи); – експертний висновок на одну логічно завершену тему підручника з предмета; – портретне фото (формат JPEG, 400х400 пікселів). Матеріали подаються у паперовому вигляді (окрім відеозапису досвіду роботи) в одному примірнику. Заява, анкета, інформаційна картка, відеозапис презентації досвіду роботи, експертний висновок, портретне фото подаються на електронному носії (компакт-диск із зазначенням номінації, прізвища, імені та по батькові учасника Конкурсу, а також закладу освіти, який він представляє). Не підлягають розгляду матеріали, підготовлені з порушенням вимог щодо їх оформлення та термінів їх подання. Матеріали, що подаються для участі у першому (районному) турі Конкурсу, не повертаються. Перший (районний) тур Конкурсу проводитиметься з 19 листопада до 16 грудня 2016 року у два етапи – відбірковий та фінальний. Відбірковий етап першого (районного) туру Конкурсу проходитиме 19 – 22 листопада 2016 року і передбачає:
Мета: перевірити знання конкурсантів з фаху, методики викладання предмета, психології та педагогіки. Формат: комп’ютерне тестування (40 питань: 10 – психологія й педагогіка, 30 – предмет і методика). Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, встановлення відповідності логічно-пов’язаних пар, встановлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю. Зміст, критерії оцінювання конкурсного завдання визначає журі та оцінюється під час проведення Конкурсу.
Мета: перевірити вміння конкурсантів виконувати практичні завдання у межах навчального предмета. Формат залежить від навчального предмета та визначається членами фахового журі. Як приклад: лабораторна робота з біології, музикування з музичного мистецтва, робота з базами даних з інформатики, розроблення етапів роботи над художнім твором за програмою початкової школи. Критерії оцінювання розробляються членами фахових журі відповідно до формату практичної роботи.
Мета: оцінити методичну майстерність конкурсанта, його вміння транслювати власний досвід учасникам майстер-класу. Формат: домашня заготовка у формі міні-тренінгу „учитель – учителю” тривалістю до 20 хв., відповіді на питання журі до 5 хв. Проводиться у послівності визначені шляхом жеребкування. Оцінюється під час проведення Конкурсу. Початок роботи журі о 1000. На цьому етапі визначаються по троє учасників відбіркового етапу Конкурсу з кожної номінації, які набрали найбільшу кількість балів. Оцінювання здійснюється особисто кожним членом фахового журі за критеріями, затвердженими відповідним фаховим журі (взірець 5). Члени фахового журі заповнюють оціночні відомості конкурсних випробувань, підписують їх та подають голові журі. Результати відбіркового етапу першого (районного) туру Конкурсу у відповідній номінації оформляється протоколом, який підписує голова та члени журі, й у сканованому вигляді розміщуються на сайті відділу освіти (наступний день після проведення випробувань). Фінальний етап першого (районного) туру Конкурсу проходитиме 12-16 грудня 2016 року і передбачає:
Мета: перевірити вміння конкурсантів проектувати дослідницько-пошукову діяльність учнів. Формат: розроблення у межах 45 хвилин та презентація технологічної карти навчального проекту тривалістю до 15 хв., відповіді на питання журі – до 5 хв. Проблеми для розроблення технологічних карт навчальних проектів визначаються фаховим журі з урахуванням їх актуальності та значимості й розподіляються серед конкурсантів шляхом жеребкування. Технологічна карта проекту містить: проблему, тему, мету, завдання, план реалізації проекту, форми та критерії оцінювання діяльності, передбачувані результати. Оцінюється під час проведення Конкурсу.
Мета: оцінити педагогічну майстерність конкурсанта. Формат: урок тривалістю 45 хв. Теми конкурсних уроків обираються фаховим журі з усієї чинної навчальної програми відповідного предмета. Аспекти, на які слід звернути увагу: використання у ході уроку технологій, методів, прийомів, про які заявлено в інформаційних картках та презентовано під час попередніх конкурсних випробувань; формування ключових і предметних компетентностей; мотивація учнів до самостійної навчальної діяльності; оптимальне співвідношення індивідуальної й групової роботи учнів; доцільність використання інформаційно-комунікаційних технологій, організаційних форм; дотримання часового регламенту. Оцінюється під час проведення Конкурсу. Не допускається обговорення членами фахових журі виступів учасників фінального етапу під час проведення та оцінювання конкурсних випробувань. Оцінювання здійснюється особисто кожним членом фахового журі, бали вносяться до оціночної відомості відповідного конкурсного випробування, члени журі підписують та здають відомість голові журі одразу після закінчення випробовувань. Результати фінального етапу першого (районного) туру Конкурсу у відповідній номінації оформляється протоколом, який підписує голова та члени журі й у сканованому вигляді розміщуються на сайті відділу освіти (наступний день після проведення випробувань).
Підсумки відбіркового та фінального етапів першого (районного) туру Конкурсу є колегіальним рішенням фахових журі, тому перегляду не підлягають. У разі виникнення конфліктних та суперечливих питань щодо результатів оцінювання конкурсних випробувань роз’яснення учасникам надає голова відповідного фахового журі. За загальною кількістю балів конкурсних випробувань фінального етапу членами журі визначається переможець та лауреати Конкурсу у кожній номінації. У випадку однакової кількості балів перевага надається тому учаснику, який має вищий бал за проведений урок. Переможці, лауреати та учасники нагороджуються відповідними дипломами, а також можуть бути представлені до державних нагород і відомчих заохочувальних відзнак. Кожний переможець Конкурсу нагороджується грошовою премією у розмірі 2 тис. гривень; лауреати, які посіли друге та третє місця з кожного фаху, – по 1 тис. та 500 гривень відповідно. Оголошення переможців та лауреатів Конкурсу проводиться урочисто, за участю педагогічної громадськості та висвітлюється в засобах масової інформації. З метою формування незалежного уявлення про хід першого (районного) туру Конкурсу можлива присутність представників громадських організацій, засобів масової інформації (далі – Спостерігачі). Спостерігачі мають попередньо повідомити організаторів та зареєструватися в оргкомітеті. Під час конкурсних випробувань та процесу оцінювання в одному приміщенні можуть бути присутніми не більше двох представників від громадських організацій і двох – від засобів масової інформації. Спостерігачі не можуть чинити вплив на перебіг першого (районного) туру Конкурсу та його результати, перешкоджати проведенню Конкурсу, відволікати учасників та членів фахових журі тощо. Висновок про перебіг першого (районного) туру Конкурсу Спостерігачі мають довести до організаторів у письмовій формі. Члени оргкомітету та відповідних фахових журі першого (районного) туру Конкурсу сприяють Спостерігачам у здійсненні їхніх повноважень. За результатами проведення першого (районного) туру Всеукраїнського конкурсу „Учитель року – 2017” переможці з кожної номінації беруть участь у другому (обласному) турі Конкурсу.
Взірець 1
Оргкомітету з проведення першого (районного) туру „Учитель року – 2017” _____________________________, (прізвище, ім’я, по батькові) вчителя _______________________ (предмет) _____________________________ (найменування закладу) _____________________________ (область, район)
ЗАЯВА Я, ___________________________________________, даю згоду на участь у першому (районному) турі всеукраїнського конкурсу „Учитель року – 2017” у номінації „______________”. З умовами та порядком проведення конкурсу ознайомле(на/ий) і погоджуюсь. Даю згоду на публікацію матеріалів у періодичних та інших освітянських виданнях з можливим редагуванням.
„____” __________ 2017 р. ______________
Взірець 2
Згода на збір та обробку персональних даних
Я, ________________________________________________________, паспорт серії ______№ _______________, шляхом підписання цього тексту, відповідно до Закону України „Про захист персональних даних” від 01 червня 2010 року № 2297-VІ, надаю згоду оргкомітету всеукраїнського конкурсу „Учитель року – 2017” на обробку моїх персональних даних з метою забезпечення моєї участі в першому (районному) турі всеукраїнського конкурсу „Учитель року – 2017” та заходах, що пов’язані з його проведенням. Ця згода надається на здійснення дій відносно моїх персональних даних, що будуть необхідними або бажаними для досягнення зазначених вище цілей, а саме: збір, систематизація, накопичення, зберігання, уточнення (оновлення, зміна), використання, розповсюдження (передача), надання третім особам (Міністерству освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти та ін.).
„____”__________ 2017 р. _______________ / _______________________ / (підпис) (ПІБ)
Підпис ______________________________________ підтверджую.
Директор ЗНЗ _______________ / ___________________________ / (підпис) (ПІБ)
Взірець 3
Анкета учасника першого (районного) туру всеукраїнського конкурсу „Учитель року – 2017” у номінації ________________________
„____” _________ 2017 р. _______________ /____________/
* Формат таблиці не змінювати
Взірець 4
Інформаційна картка учасника першого (районного) туру всеукраїнського конкурсу „Учитель року – 2017” у номінації ________________________
* Формат таблиці не змінювати
Взірець 5
Орієнтовні критерії оцінювання конкурсних випробувань учасника першого (районного) туру всеукраїнського конкурсу „Учитель року – 2017”
Конкурсне випробування „Тестування з фахової майстерності” – критерії розробляються членами фахових журі відповідно до формату тестових завдань з виявлення знань конкурсантів з фаху, методики викладання предмета, психології та педагогіки.
Конкурсне випробування „Практична робота” – критерії розробляються членами фахових журі, які залежать від навчального предмета та відповідно до формату практичної роботи.
Конкурсне випробування „Майстер-клас”
Конкурсне випробування „Урок”
Конкурсне випробування „Навчальний проект”
Конкурсне випробування „Експертиза підручника”
В експертному висновку має бути висвітлено: відповідність навчальній програмі; характеристика науковості викладу навчального матеріалу; реалізація особистісно орієнтованого, компетентнісного, діяльнісного підходів; спрямованість на формування мотивації до навчання, критичного мислення; раціональний розподіл тексту на основний і додатковий; побудова, структура, мова текстів; діалогічність текстів; дидактична доцільність ілюстративного матеріалу; ефективність апарату засвоєння знань; наявність засобів диференціації, індивідуалізації та персоналізації навчальної діяльності; наявність завдань для організації групової, навчально-дослідної та проектної діяльності; спрямованість завдань на розвиток логічного мислення, пізнавального інтересу, інтелектуальних та творчих здібностей; забезпечення виховної, розвивальної та здоров’язбережувальної функцій. Експертиза здійснюється відповідно до Інструктивно-методичних матеріалів для проведення експертизи електронних версій проектів підручників, поданих на конкурсний відбір проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів, схвалених вченою радою Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України (протокол № 1 від 21 січня 2016 року). Орієнтовні критерії оцінювання: аргументованість, обґрунтованість, вичерпність.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1059 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |