Н А К А З

 

03.09.2020 с. Дубно 59

 

Про організацію, зміст і завдання

методичної роботи з педагогічними

працівниками Дубнівського НВК

в 2020-2021 навчальному році.

 

Відповідно до положень Конституції України, законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»

НАКАЗУЮ:

  1. В 2020-2021 навчальному році зміст, завдання методичної роботи НВК спрямувати на реалізацію завдань ІV етапу науково-методичної проблемної

теми «Удосконалення педагогічної майстерності кожного вчителя як засіб піднесення знань учнівської молоді».

  1. Керівництво і координацію методичною роботою з педагогічними кадрами школи здійснювати через методичну раду школи.
  2. Затвердити склад методичної ради школи:
  • Колодич Л.М. голова ради, завуч з НВР;

- Кулакевич А.Р. - заступник голови, директор НВК;

- Кулакевич В.Д. - член ради, завуч з ВР;

  • Кравчук С.С. член ради, голова ПК;

- Лесковець Н.І - член ради, секретар, вчитель німецької мови;

  • Кулакевич Н.І. член ради, керівник МО вчителів 1-4 класів;

- Рогульчик В.Г. - член ради, керівник МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу;

  • Дмитрук О.М. член ради, керівник МО вчителів природничо-математичного циклу;

- Цмінський В.М. – член ради, керівник МО вчителів художньо-естетичного циклу;

  • Коханевич І.В. член ради, керівник МО класних керівників.

4. Активно залучати педагогічних працівників до участі в групових, індивідуальних та масових формах роботи.

5. Затвердити мережу методичної роботи та призначити керівниками методичних об'єднань:

5.1.

  • вчителів 1-4 класів - Кулакевич Ніну

Іванівну;

вчителів суспільно- гуманітарного циклу – Рогульчик Віту Григорівну;

  • вчителів природничо-математичного циклу - Дмитрука Олександра

Макаровича;

  • класних керівників - Коханевича Ігора

Володимировича;

  • вчителів художньо-естетичного циклу – Цмінського Віталія

Миколайовича.

5.2. Інструктивно-методичних нарад (періодичність засідань 1 раз в місяць ):

- загальношкільні наради – Кулакевича А.Р., директора НВК;

- керівників МО – Колодич Л.М., заступника директора з НВР;

- класних керівників – Кулакевич В.Д., заступника директора з ВР.

6. Забезпечити навчання молодих спеціалістів:

- закріпити наставників за молодими спеціалістами;

- в системі внутрішкільної методичної роботи передбачити консультації, практичні індивідуальні заняття з молодими спеціалістами;

- заступнику директора з НВР Колодич Л.М. видати відповідний наказ.

7. Для організації та координації методичної роботи в НВК створити методичну раду у складі:

- керівника закладу;

- заступників директора (заступник директора з НВР – голова ради );

- керівників шкільних МО;

- кращих педагогічних працівників.

8. 3 метою виявлення творчо працюючих педпрацівників, кращого педагогічного досвіду, їх розповсюдження та впровадження продовжити на рівні навчального закладу вивчення, узагальнення та впровадження кращого педагогічного досвіду педпрацівників НВК, інноваційних технологій.

9. Контроль за організацією та проведенням методичної роботи покласти на заступника директора з НВР Колодич Людмилу Миколаївну.

10. 3 метою організації системної роботи з педагогічними кадрами НВК, підвищення їх кваліфікаційного рівня визначити методичні дні:

понеділок - вчителів іноземних мов (німецька та англійська), хімії та біології;

вівторок - керівника НВК, вчителів зарубіжної літератури, української мови та літератури, педагога-організатора, бібліотекаря;

середа - заступник директора з ВР, вчителів музики, образотворчого мистецтва, художньої культури, географії, основ здоров’я та фізичної культури;

четвер - вчителів трудового навчання, предмета «Захист Вітчизни», початкових класів та суспільних дисциплін, керівників гуртків та позашкільних установ, вихователя ДНЗ;

п'ятниця - заступника директора з НВР, вчителів інформатики, математики та фізики, практичного психолога.

11. Визначити єдиний термін проведення предметних тижнів:

жовтень - хімії, біології, практичного психолога та соціального педагога;

листопад - математики, фізики та астрономії, інформатики;

грудень - суспільних дисциплін, образотворчого мистецтва та художньої

культури;

лютий - зарубіжної літератури, іноземної мови, початкових класів;

березень - української мови та літератури, географії, декади

педмайстерності;

квітень - фізичного виховання, основ здоров'я, предмета «Захист Віт­чизни»,

декади «Зелена весна», дитячої та юнацької книги;

травень – музики, трудового навчання (технологій).

12 .Провести конкурси:

- «Вчитель року-2020» (жовтень-листопад – шкільний етап, грудень-січень – районний етап) в номінаціях:

«Зарубіжна література», «Історія», «Образотворче мистецтво», «Початкова освіта», «Хімія».

  • «Конкурс-ярмарок педагогічної творчості - (лютий)

13. Продовжити роботу виставки педагогічних надбань «Від творчого вчителя - до творчого учня», «Знайомтесь досвід».

14. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з НВР Колодич Л.М.

 

 

 

Директор НВК _____________                                                            Анатолій КУЛАКЕВИЧ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н А К А З

 

03.09.2020              с. Дубно              № 58

 

Про створення

методичної ради школи

 

З метою координації методичної роботи побудованої на проблемно-діагностичній основі, колективному та індивідуальному плануванні, системному підході, створенні методичної служби та управлінні методичною роботою, відстеженні й неперервному аналізі результатів роботи, стимулюванні та створенні умов для методичного вдосконалення педагогів

 

НАКАЗУЮ

 

  1. Створити методичну раду школи.
  2. Призначити головою методичної ради НВК заступника директора з навчально-виховної роботи Колодич Людмилу Миколаївну.
  3. Призначити заступником голови методичної ради Кулакевич Анатолія Романовича.
  4. Призначити секретарем методичної ради Лесковець Наталію Іванівну.
  5. Призначити членами методичної ради таких вчителів:
  • Кулакевич Валентину Денисівну– спеціаліст ІІ кат., заступник

директора з ВР;

  • Кравчука Степана Семеновича – спеціаліст І категорії, голова ПК;
  • Кулакевич Ніну Іванівну – спеціаліст вищої категорії, керівник МО

вчителів 1 – 4 класів;

  • Рогульчик Віту Григорівну – спеціаліст І категорії, керівник МО

вчителів суспільно-гуманітарного циклу;

  • Дмитрука Олександра Макаровича – спеціаліст вищої категорії,

керівник МО вчителів природничо-математичного циклу;

  • Коханевича Ігоря Володимировича – спеціаліст І категорії, керівник

МО класних керівників;

  • Цмінського Віталія Миколайовича – спеціаліст І категорії,

керівник МО вчителів художньо-естетичного циклу.

  1. Методичній раді розробити план роботи ради і подати на затвердження директору школи до 25 вересня 2020 року.
  2. Роботу методичної ради НВК координувати відповідно до плану роботи методичної ради Камянського освітнього округу.
  3. Контроль за виконання даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Колодич Л.М.

 

 


Директор НВК _________                                               Анатолій КУЛАКЕВИЧ

 

 

Вшановуємо пам’ять В. О. Сухомлинського (до 100-річчя з дня народження українського педагога)

Цьогоріч 28 вересня в Україні та світі відзначають 100-річчя людини, творчість якої – унікальне явище в українській і світовій педагогіці. Це – видатний педагог Василь Олександрович Сухомлинський.

22 роки він був директором Павлиської школи, до його думок прислухалися любили його. Він не лише наш сучасник. Він прогнозував майбутнє освіти, передбачав дефіцит емоційного спілкування, занепад етичної компетентності в суспільстві, тому, очевидно, так щедро в його творах представлене емоційне, естетичне виховання.

Українська та світова педагогічна спільнота високо цінує внесок В.О. Сухомлинського в розвиток освіти і науки.

Школа, на думку Василя Сухомлинського, – це не комора знань, а світоч розуму, святиня і надія, духовна колиска народу, норовливе дитя суспільства. Це – світ душевних людських доторкань, зосередження добрих почуттів, тонких переживань. Це – вічне вогнище краси, освіти й освіченості. В школі дитина проводить один з найважливіших періодів свого життя, а не лише засвоєння знання, вміння, навички, способи діяльності.

Василь Олександрович є автором 48 монографій, понад 600 статей, 1500 оповідань і казок, притч та новел для дітей.

Найвідоміша його праця – «Серце віддаю дітям», перекладена на 30 мов світу, її перевидавали 54 рази. Загалом твори В.О. Сухомлинського видано 53-ма мовами світу накладом майже 15 млн. примірників. Його книги присвячені головним чином вихованню і навчанню молоді, педагогізації батьків.

У 1955 році Василь Олександрович захистив кандидатську дисертацію на тему «Директор школи – керівник навчально-виховного процесу». Саме в цей період життя і творчої діяльності видатного українського педагога тісно пов’язаний з Києвом.

Основні ідеї, які розвинув Василь Сухомлинський у своїх працях:

  • любов до дитини;
  • розвиток творчих сил кожної окремої особистості в умовах колективної співдружності на основі етико-естетичних цінностей, інтересів, потреб, який спрямований у кінцевому підсумку на творчу працю;
  • культ природи, природа як найважливіший засіб виховання почуття прекрасного і гармонії;
  • розробка демократичних педагогічних засобів і методів навчання й виховання (повага, заохочення, опора на позитивне, моральне покарання);
  • звернення до внутрішнього світу дитини, опора на її сили, внутрішні потенції, підтримка і розвиток того здорового, що є в кожній особистості;
  • розвиток ідеї «радості пізнання», тобто емоційне сприйняття процесу навчання;
  • демократизація структури управління навчально-виховним процесом у школі (психологічний і педагогічний семінари, школа для батьків тощо).

У книзі «Серце віддаю дітям» він зробив привселюдне зізнання і підтвердження, своїми трудами та щоденними діяннями великого вчителя, він писав: «Що було найголовнішим у моєму житті? Не роздумуючи, відповідаю: Любов до дітей».

Головними постулатами його основи педагогічної системи є:

  1. Виховання дитини повинно бути спрямоване на окультурення її потреб.
  2. Ідеал культурних бажань людини, які необхідно виховувати, – потреби у праці, у творінні добра, у красі.
  3. Щоб виховати дитину, необхідно створити у неї чутливість до виховання (потребу бути хорошою), створити для неї «радість буття», сформувати почуття власної гідності.
  4. Умовою успішного виховання, з якої воно повинно починатися, є створення атмосфери успіху, що є відправною його основою. Абсолютна перевага позитивних стимулів і реакцій на поведінку дитини над негативними.

2 клас. Урок літературного читання "Покинуте кошеня"

3 клас. Інценізація казки "Навіщо кажуть Дякую"

3 клас. Танцювальна постановка " Великий вчитель український педагог"

4 клас. Виховна година " Серце віддаю дітям"

5 клас. Презентація "Діти України - квіти України"

6 клас. "До 100-річчя Сухомлинського"

9 клас. Виховна година "Я не ображу рідної природи "

Пам’ятка класним керівникам

«Як організовувати роботу з учнями, схильними до девіантних проявів для того, щоб досягти бажаних результатів?»

  1. По-перше, важливо з'ясувати причини ненормативної поведінки учня, вияснити чому він поводиться саме так, які мотиви ним керують. На жаль, найчастіше ці причини пов'язані з недоліками сімейного виховання. У такому випадку проводити роботу потрібно не лише з учнями, а й з батьками, що як ви знаєте, дуже важко реалізувати на практиці.
  2. Уникати прямих оціночних суджень, різкої критики у розмові з учнем, який вчинив щось протиправне. Не доцільно вживати висловлювання типу: "Я так і знала, що це твоя робота!" або "Хто ж як не ти міг це зробити ". Такі висловлювання лише закріплюють бажання учня повторити свої протиправні дії.
  3. Недоцільно підвищувати голос при розмові з девіантними
    учнями. Деякі з них реагуватимуть на крик агресивно, а інші – просто проявлять байдужість і всеодно поводитимуться так само, як поводилися до цього.
  1. Намагатися засуджувати і карати не самого учня, а його
    вчинок. Лише у такому випадку учень буде здатним усвідомити
    справедливість цього покарання.
  2. Намагатися розмовляти з учнем, який зробив щось
    протиправне, як із рівним собі. Не принижувати його! Лише за таких умов учень здатний виявити бажання чесно розповісти про скоєне. Почати розмову можна так: "Знаєш, у цій ситуації ти міг би стриматися від свого вчинку. На жаль, цього не сталося. Давай разом з тобою з'ясуємо чого ти не стримався". Тобто потрібно намагатися будувати свою бесіду так, щоб у ній прослідковувалася апеляція до свідомості дитини. Учень повинен усвідомити необхідність прийняття на себе відповідальності за свій вчинок.
  1. Не варто читати "нотацій". Для девіантних учнів характерне різке
    розходження міх розумінням негативної поведінки та її здійсненням. Як не дивно, майже уся асоціальна молодь добре розуміє важливість таких моральних цінностей, як дотримання обіцянок, правдивість, стримування себе від бійок і крадіжок, дотримання закону. Проте, їх поведінка різко суперечить цим уявленням. Так, учень після прослуховування чергової "нотації"" скоріше за все запитає: "Чому ви мені про це розповідаєте? Я й так усе це знаю. " Тому замість читання "нотацій" доцільніше продемонструвати на прикладах переваги
    правильних форм поведінки у даній ситуації.
  2. Уникати у роботі з девіантними учнями використання "прямих заборон". У відповідь на пряму заборону учень зробить усе навпаки, протестуючи тим самим проти вимог вчителя. Так, якщо вчитель поставить перед учнем, який часто прогулює його урок, вимогу: "Спробуй завтра не прийти на контрольну і побачиш, що я тобі зроблю!", то у більшості випадків учень прогуляє цей урок.
  3. Уникати стереотипного і упередженого ставлення до учнів, не начіплювати на них "ярликів". У чому це може проявлятися? Наприклад, деякі вчителі схильні судити учнів на основі ставлення до їх батьків ("Хіба дитина з такої сім "і може бути нормальною? "). Або інший приклад: уявіть собі, що учень декілька разів здійснив не дуже добрі вчинки і як би він не поводився надалі, і вчителі, і учні вже "начепили" на нього "ярлик" поганої дитини. У цій ситуації учневі нічого іншого не залишається, як стати справді "поганим". Тут спрацьовує так званий "ефект Пігмаліона", коли учень на стільки звикає до свого "ярлика", що робить погані вчинки лише для того, щоб і далі підтримувати свій новий імідж. Тому вчителі повинні не лише уникати власних стереотипних установок на школярів, а й боротися з начеплюванням "ярликів", в учнівському колективі.

І на завершення слід відмітити, що чим раніше буде організована робота з учнем, у якого з'явилися перші прояви девіантної поведінки, тим більше буде шансів на успіх у їх подоланні. Про це дуже влучно говорить китайське прислів'я: «Коли прийшла спрага, пізно копати криницю». Проте, володіючи психологічними знаннями, цю думку можна заперечити. Адже намагатися допомогти дитині стати кращою, якою б проблемною і важкою її не вважали, - ніколи не пізно!

 

 

 

 

 

ПЛАН РОБОТИ

МЕТОДИЧНОЇ РАДИ  НА  2020 – 2021 н.р.

 

 

Вересень

 

 

1. Підсумки роботи методичної ради, МО за 2019-2020 навчальний рік та обговорення  плану роботи методичної ради на 2020-2021 навчальний рік.

2. Вибори членів методичної ради та розподіл обов’язків між членами методичної ради.

3. Затвердження планів роботи структурних підрозділів на 2020-2021 н.р.

4. Про організацію роботи педагогічного колективу школи над реалізацією науково-методичної проблеми на  четвертому етапі реалізації.

5. Організація роботи школи молодого вчителя, наставництва та роботи з питань організації навчально-виховного процесу з молодими вчителями.

6. Схвалення роботи гуртків та факультативів.

7. Затвердження графіка проведення відкритих уроків та предметних тижнів у 2020-2021 навчальному році.

8. Огляд методичної літератури за літній період.

9.Підготовка учнів до ЗНО.

                                                                                                   &nb